Edukacija za održivi razvoj

EdUTOPIJA 21: Promišljanje i mjerenje promjena – od teorije promjene do evaluacije

26.11.2020.

Obrazovni modul za odrasle #7: Promišljanje o promjenama i kako ih mjeriti? – upoznavanje s teorijom promjene i metodom osmišljavanja jednostavnog plana evaluacije.

U sklopu projekta EdUTOPIJA 21 – stvaramo održivu budućnost, koji kroz suradnju raznih društvenih aktera radi na stvaranju ekonomske i socijalne kohezije i održivog razvoja lokalne zajednice, u subotu 14. studenoga 2020. putem online platforme Zoom, održan je sedmi  obrazovni modul za odrasle Promišljanje o promjenama i kako ih mjeriti?.

Projekt EdUTOPIJA 21 – stvaramo održivu budućnost zamišljen je kao inicijativa za bolje razumijevanje i korištenje održivog razvoja u svakodnevnom životu mladih i lokalne zajednice. Pruža znanja, vještine i vrijednosti koje su potrebne građanima za poboljšanje kvalitete života i pridonosi razvitku svjesnog, aktivnog i odgovornog građanstva. Postavlja škole u srce zajednice kao pokretače i prostore praktične primjene održivog razvoja u zajednici te na inovativan i praktičan način razvija znanja i kompetencije djece i mladih o održivom razvoju, kao i znanja i kompetencije odraslih za unaprjeđenje održivog razvoja. Istovremeno, potiče participativan pristup – umrežavanje, suradnju i angažman lokalne zajednice, djece i mladih, učitelja i roditelja, škola i organizacija civilnog društva – s ciljem osmišljavanja, pokretanja i provođenja suradničkih inicijativa i projekata koji doprinose poboljšanju kvalitete života lokalne zajednice i ostvarivanju ciljeva održivog razvoja.

Na radionici su se sudionici upoznali s teorijom promjene i metodom osmišljavanja jednostavnog plana evaluacije projekta. Radeći na primjeru samog projekta EdUTOPIJA 21, polaznici su naučili definirati niz kvalitativnih kriterija povezanih s projektom te razvijati popis budućih koraka za uspješniji nastavak. Ovim modulom ujedno je završio edukativni program za odrasle koji se sastojao od sedam obrazovnih modula, zajednički nazvanih Alati za suradnju škola i lokalne zajednice za održivi razvoj, kroz čiju je provedbu razvijen set interdisciplinarnih vještina kod učitelja i nastavnika, zaposlenika udruga civilnog društva, djelatnika javne uprave i zainteresiranih građana za umrežavanje i rješavanje situacija na održiv način, s ciljem stvaranja dugoročne suradnje škola i lokalne zajednice za održivi razvoj. Voditelji modula bili su Vera Gjokaj i Domagoj Kovačić. U modulu je kao grafički facilitator sudjelovala umjetnica, dizajnerica i voditeljica edukativno-kreativnih radionica Ljiljana Cvetković Zovkić (LIL-ART).

Uz obrazovne module za odrasle, EdUTOPIJA 21 provodi i niz edukativnih predavanja, praktičnih radionica rješavanja problema u lokalnoj zajednici i volonterskih akcija namijenjenih osnovnoškolcima. Djecu i mlade uči o održivom razvoju te ih osnažuje da postanu aktivni građani koji će se znati odnositi prema izazovima 21. stoljeća, s osjećajem solidarnosti i odgovornosti prema svojoj lokalnoj zajednici, ekosustavima planeta i budućim generacijama.

Ovaj model obrazovanja za održivi razvoj je sinergija višegodišnjeg iskustva članova i članica udruge ZMAG kao nositelja projekta te najboljih europskih praksi koje se koriste upravo na projektima suradnje organizacija civilnog društva, škola i lokalne samouprave.

EdUTOPIJA 21 primjer je praktične provedbe kurikuluma za međupredmetnu temu o održivom razvoju za osnovne škole. Također, razvija inovativne metode rada s djecom i mladima koje će škole i obrazovne institucije moći koristiti u daljnjem obrazovanju za održivi razvoj te postavlja temelj za pokretanje sličnih inicijativa u lokalnoj zajednici u budućnosti.

U projekt je uključeno 11 osnovnih škola, 640 učenika i učenica, 32 učiteljice i učitelja te više od 20 ostalih sudionika iz lokalne zajednice.

EdUTOPIJA 21 – stvaramo održivu budućnost je projekt udruge ZMAG (Zelena mreža aktivističkih grupa) koji se provodi u partnerstvu s Gradom Velikom Goricom i sedam škola na području Velike Gorice: OŠ Eugena Kumičića, OŠ Novo Čiče, OŠ Eugena Kvaternika, OŠ Eugena Kvaternika – PŠ Lukavec, OŠ Eugena Kvaternika - PŠ Dubranec, OŠ Vukovina – PŠ Rakitovec i OŠ Vukovina. Projekt je financiran kroz Švicarsko – hrvatski program suradnje, koji provodi Ured za udruge Vlade RH kroz Poziv Osnaživanje doprinosa organizacija civilnoga društva obrazovanju za održivi razvoj za unaprjeđenje ekonomske i socijalne kohezije.

Program sufinancira Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske. Stajališta izražena na ovoj internetskoj stranici isključiva su odgovornost ZMAG-a i ne odražavaju nužno stajalište Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske.

Ostale vijesti iz teme

Predavanje o ekološkom otisku za škole koje sudjeluju u projektu Otapam li ledenjake? pratilo je 92 srednjoškolca koji su aktivno sudjelovali u traženju odgovora na pitanje kako smanjiti ekološki otisak.

Pročitaj više >

Novo i vrijedno izdanje u ZMAG-ovoj izdavačkoj djelatnosti je praktični priručnik Alati za suradnju škola i lokalne zajednice za održivi razvoj koji je dostupan za besplatno preuzimanje u našoj Bazi znanja.

Pročitaj više >

Aktualni projekt EdUTOPIJA 21 – stvaramo održivu budućnost predstavlja Antonia Banović, voditeljica projekta.

Pročitaj više >
Više novosti