eEKONOMIJA
projekt je Zadruge za etično financiranje na kojem je Zelena mreža aktivističkih grupa partner. Projekt je financiran kroz Operativni program Učinkoviti ljudski potencijali Europskog socijalnog fonda, a provode ga Ministarstvo rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike i Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva kroz poziv Jačanje poslovanja društvenih poduzetnika – faza I.
Pokretanje nove društveno poduzetničke aktivnosti mjerenja društvenog utjecaja
Projekt eECONOMIJA ima za cilj na tržištu ponuditi uslugu mjerenja i praćenja društvenog utjecaja putem postojeće metodologije Economy for the Common Good (ECG), prepoznate od strane EU. Kroz projekt će se ojačati kapaciteti zaposlenika zadruge i ZMAG-a, ali i drugih korisnika za usluge mjerenja i praćenja društvenog utjecaja te će se provesti kampanja dizanja svijesti o mjerenju društvenog utjecaja s ciljem da se značajno poveća broj društvenih poduzetnika koji kvantificiraju svoj društveni utjecaja, a što će im donijeti višestruke koristi:
- kroz kvantificiranje lakše se može detektirati povrat ulaganja u društvo te na taj način olakšati pristup kapitalu
- kvantificiranje utjecaja pomaže organizaciji da stvori stvarnu sliku o tome koliko zaista čine razliku svojim projektima i djelovanjem te transparentno prezentira djelovanje i poslovanje prema javnosti; što pak utječe na dugoročnu motivaciju i održivost društvenih poduzetnika, ali i na javnu vidljivost i svijest o velikom doprinosu za zajednicu
- premda još uvijek nije obvezno u većini zemalja, trend je da se s razvojem i pristupačnošću modela mjerenja društvenog utjecaja osigura:
– pristupačnost natječajima, posebno europskima (primjerice programi za DP Europskog investicijskog fonda i Program EU-a za zapošljavanje i socijalne inovacije EaSI čije propozicije se i vežu direktno za DP koja mogu pokazati svoj izmjereni društveni utjecaj)
– ulazak u registre društvenih poduzeća pri čemu će se na osnovu tog statusa moći dobiti financijsko-tržišne povlastice (povoljniji krediti, lakše zapošljavanje radne snage, porezne olakšice…)
– dobivanje certifikata radi vidljivijeg i boljeg pozicioniranja na tržištu sve zahtjevnijih i osvještenijih kupaca
Mjerenje društvenog utjecaja istovremeno ne samo da jača kapacitete društvenih poduzetnika, već pozitivno utječe i na otklanjanje drugih barijera poput pristupa financiranju i nedostatka vidljivosti i prepoznatljivosti društvenih poduzetnika u javnosti.
Društveno poduzetništvo
Društveno poduzetništvo je poduzetnički model rješavanja ekonomskih, društvenih i ekoloških pitanja koji potiče zapošljavanje, socijalno uključivanje i održivi razvoj, no kao takvo u Hrvatskoj nije dovoljno razvijeno. Glavni problemi s kojim se susreću društveni poduzetnici su nedostatak vještina i kapaciteta, nedostatak kapitala, slaba javna vidljivost društvenog poduzetništva, kao i nedostatak svijesti o društvenom poduzetništvu i pozitivnom utjecaju koje može imati na društvo. Jedan od najvećih izazova za društvene poduzetnike u Hrvatskoj, ali i šire, je primjena metodologija mjerenja društvenog utjecaja. Implementiranjem usluge mjerenja društvenog utjecaja omogućit ćemo društvenim poduzetnicima kvantificiranje njihovog društvenog utjecaja i osigurati veću vidljivost pred društvenim investitorima i fondovima, ali i jačanje vidljivosti kroz transparentnu prezentaciju doprinosa društvu široj javnosti.
Nositelj projekta
Zadruga za etično financiranje (ZEF)
Partneri
Zelena mreža aktivističkih grupa
Vrijeme provedbe
Listopad 2020. – siječanj 2022.
Vrijednost projekta
862.841,48 kn
Kontakt osoba
Vera Gjokaj, glavni konzultant
Email: vgjokaj@zef.hr
Mob: 095 7511 435