U Gradskoj knjižnici Vodice 19. ožujka 2024. održana je Radionica ekološkog vrtlarenja i kompostiranja namijenjena javnosti na kojoj je sudjelovalo oko 20 polaznika.
Cilj radionice bio je upoznati polaznike s procesom planiranja vrta, različitim pristupima, metodama i alatima koji se koriste u ekološkom vrtlarenju ali i osvijestiti sudionike na koji način smanjiti ekološki otisak i povećati stupanj neovisnosti i održivosti.
Edukacija se osvrnula na korištenje dostupnih resursa, povećanje bioraznolikosti, uštedu prostora te adaptaciju na klimatsku krizu kroz primjere sadnje polikultura, sadnje u slojevima i kombinacije trajnih nasada s jednogodišnjih i dvogodišnjim kulturama.
Nadalje, u programu je istaknuta i važnost čuvanja vlastitog sjemena i povezivanja s drugim sjemenarima te su sudionici upoznati s modelima zajedničkog čuvanja sjemena kroz modele društvene banke sjemena i knjižnice sjemena, a pojašnjena je i razlika između sorti, hibrida i GMO sjemena.
Kao preduvjet za uspješan i produktivan vrt istaknuta je i važnost očuvanja i regeneracije tla koja se može postići gnojenjen na prirodan način, neinvazivnim metodama obrade, razumijevanjem dobrosusjedskih i simbiotskih odnosa u vrtu te primjenom plodoreda na vrtu.
Jedna od tema radionice bilo je i važnost kompostiranja kojim se bogata organska tvar vraća u prirodni sustav, a time se i smanjuje ekološki otisak kroz smanjenje otpada te su predstavljene različite metode i pristupi kompostiranju.
Program je završio malom razmjenom sjemena te su polaznici mogli nabaviti i razmijeniti sjeme iz Društvene banke sjemena ZMAG i aktivne članice Petre Turčić.
U Osnovnoj školi Pirovac 20. ožujka 2024. održana je Radionica ekološkog vrtlarenja i kompostiranja s učenicima 4.-6. razreda na kojoj je sudjelovalo oko 20 polaznika. Kroz igru i neformalne metode obrazovanja učenici su se upoznali s malim stanovnicima vrta kroz njihove različite razvojne faze.
Druga aktivnost je bila usmjerenja na razumijevanju hranidbene mreže gdje su učenici osvještavali koji su sve faktori važni za opstanak mnogih vrsta, kako postići i narušiti ravnotežu u sustavu i naposljetku, zašto je važan stabilan sustav.
U zadnjem dijelu radionice, djeca su se podijelila u 4 grupe, gdje su po timovima razrađivali i crtali školski vrt iz mašte, a potom prezentirali rad jedni drugima kako bi se upoznali s procesom uključenosti u planiranje školskog vrta te prednostima i izazovima timskog rada.