Dobra Ekonomija

Croatia Open Land Tours DMC – društveno poduzeće iz Karlovca koje osnažuje lokalnu zajednicu i čuva prirodu

29.12.2021.

U sklopu turneje po Hrvatskoj pod nazivom Društveni poduzetnici i njihov pozitivan društveni utjecaj u kontekstu mjerenja i kvantificiranja društvenog utjecaja ZEF i ZMAG održali su predavanje u Karlovcu i predstavili lokalni primjer dobre prakse s područja Karlovačke županije.

Zadruga za etično financiranje i ZMAG otisnuli su na turneju po Hrvatskoj s predavanjem Društveni poduzetnici i njihov pozitivan društveni utjecaj u kontekstu mjerenja i kvantificiranja društvenog utjecaja. Nakon Zagreba, prva sljedeća postaja bio je Karlovac gdje su 15. prosinca 2021. gostovali u Društvenom centru Prostorija.

Na predavanju Društveni poduzetnici i njihov pozitivan društveni utjecaj u kontekstu mjerenja i kvantificiranja društvenog utjecaja u Karlovcu predstavljeni su projekt eECONOMIJA, ekonomski model Ekonomija za opće dobro i ECG metodologija mjerenja društvenog i okolišnog utjecaja poduzeća. Uz poseban naglasak na teme društvenog poduzetništva u Hrvatskoj i zakonske obveze nefinancijskog izvještavanja predstavljen je i primjer dobre prakse iz Karlovačke županije: Croatia Open Land Tours DMC, o kojem je govorio zaljubljenik u prirodu i vlasnik agencije Krešo Rogoz.

Croatia Open Land Tours DMC je turistička agencija sa sjedištem u Karlovcu koja uspješno posluje na području Karlovačke županije, središnje Hrvatske, ali i šire. Primjer je društveno odgovornog poduzeća koje prilikom svog poslovanja vodi računa o lokalnoj zajednici i prirodi. Njihovo poslovanje temelji se na individualnom pristupu i tailor-made ponudi, s naglaskom na umrežavanje lokalnih dionika i poštivanje prirode i eko-sustava.
 
Agencija je poznata po tome što osmišljava i provodi složene turističke paket aranžmane povezujući lokalna obiteljsko poljoprivredna gospodarstva, male vinarije, ugostitelje i pružatelje usluga smještaja te uključujući u svoju ponudu avanturističkih aktivnosti njihove proizvode i usluge, osnažujući na taj način  lokalnu zajednicu. Na njihovim turama gosti, uz uživanje u raftingu, ronjenju, trekkingu ili 4x4 safari vožnji, tako imaju priliku saznati i raznolike zanimljivosti o prirodnom okruženju lokaliteta kojeg posjećuju, običajima, kulturi, hrani i općenito o načinu života lokalne zajednice.
 
Također, Croatia Open Land Tours DMC reinvestira najmanje 75% godišnje dobiti, odnosno višak prihoda u jačanje poslovanja, što je još jedno od glavnih obilježja društvenog poduzeća. Trenutno provodi projekt Održivi turizam kroz društveno poduzetništvo koji je sufinanciran od strane Europskog socijalnog fonda. Za potrebe provedbe projekta zaposleno je 6 osoba koje će tokom 19 mjeseci raditi na ostvarenju glavnih ciljeva projekta, među kojima su i edukacije o društvenom poduzetništvu, održivom turizmu, razvoju svijesti o zaštiti prirode i njezine bioraznolikosti za nezaposlene osobe koje čine jedan dio ciljne skupine. Drugi dio ciljne skupine su sami zaposlenici agencije čijim se jačanjem kapaciteta za obavljanje društveno–poduzetničkih aktivnosti u turizmu otvara mogućnost još snažnijeg uključivanja i povezivanja lokalnih dionika.

U sklopu turneje ZEF i ZMAG posjetit će ukupno 21 županiju i održati besplatna predavanja za javnost na temu društvenih poduzetnika i mjerenju njihovog utjecaja na društvo, uz predstavljanje lokalnih primjera dobre prakse. Što je to društveni utjecaj poduzeća i kako ga možemo mjeriti, u gradovima diljem Hrvatske, otkrit će Maja Weisglass, sociologinja i suosnivačica lokalne mreže ECG konzultanata, a o konkretnim primjerima govorit će predstavnici lokalnih društvenih poduzeća.

Fokus predavanja Društveni poduzetnici i njihov pozitivan društveni utjecaj u kontekstu mjerenja i kvantificiranja društvenog utjecaja je na aktualnim temama iz svijeta društvenog poduzetništva, poput važnosti mjerenja društvenog utjecaja i edukacije potrošača o načinu prepoznavanja društvenih poduzetnika, odnosno nefinancijskog izvještavanja kroz mjerenje društvenog utjecaja kao najjednostavnijeg načina za transparetno informiranje potrošača o društvenom poslovanju. Ovim se temama Zadruga za etično financiranje aktivno bavi kroz projekt eECONOMIJA, čiji su ključni ciljevi osposobljavanje stručnjaka za pokretanje usluge mjerenja i praćenja društvenog utjecaja poduzeća i izrade nefinancijskih izvještaja putem postojeće metodologije Economy for the Common Good (ECG) te stvaranje mreže ECG konzultanata putem koje će Zadruga djelovati na tržištu. Kroz projekt se ojačavaju kapaciteti zaposlenika Zadruge i ZMAG-a, ali i drugih korisnika za usluge mjerenja i praćenja društvenog utjecaja te se provodi kampanja podizanja svijesti o mjerenju društvenog utjecaja s ciljem da se značajno poveća broj društvenih i tradicionalnih poduzetnika koji kvantificiraju svoj društveni utjecaj. Mjerenje društvenog utjecaja istovremeno ne samo da jača kapacitete poduzetnika, već pozitivno utječe i na uklanjanje drugih barijera poput otežanog pristupa financiranju i nedostatka vidljivosti i prepoznatljivosti društvenih poduzetnika u javnosti.

Projekt je sufinanciran kroz Operativni program Učinkoviti ljudski potencijali Europskog socijalnog fonda, a provode ga Ministarstvo rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike i Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva kroz poziv Jačanje poslovanja društvenih poduzetnika – faza I.

Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda. Sadržaj objavljen na ovoj internetskoj stranici isključiva je odgovornost ZMAG-a.

Ostale vijesti iz teme

13 Vel 2024

Krajem siječnja naš Dražen Šimleša izabran je za člana Međunarodnog upravnog odbora Nyéléni procesa (Nyéléni International Steering Committee - NISC). 

Pročitaj više >
12 Vel 2024

28.1.2024. održali smo predavanje o dobroj ekonomiji za mlade u sklopu programa "European green activists training".

Pročitaj više >
01 Vel 2023

Ovogodišnji sastanak koordinacijskog odbora Europske mreže za solidarnu ekonomiju RIPESS Europe, čiji smo član, održao se u Parizu od 18. do 21.01.2023.

Pročitaj više >
Više novosti